Sunday, July 29, 2012

Kerja lalalala kerja lagi

Akhirnya sebulan jua aku bergelar 'purchasing clerk' di LTK Sdn Bhd . 11 Jun 2012 aku mula bekerja . Untuk kesekian kalinya aku bekerja lagi di bawah Bos2 Cina . Ill try my best ! haha . First day , gaya aku macam tade kerja berbanding seorang lagi membe yang masuk sekali denganku , Juwana . Tapi kenyataannya , hari berganti hari , rupanya kerja ku berlipat ganda banyak ! Barangkali kerana kemasukan ku adalah untuk mengganti salah seorang pekerja yang akan berhenti dan meng'cover' semuaaa kerja yang amoi tu buat selama ni . 

Deskripsi tugas aku kelihatan enteng tapi sebenarnya warga purchasing sahaja yang tahu . hihi . So far aku masih selesa dengan tempat , persekitaran , walaupun  beberapa kali 'tersentuh' akibat kesalahan dari diri sendiri atau punca dari pihak terdahulu :P . every week , aku mesti buka PO (purchasing order) , update Do (delivery order) , Clearance , Despatching , Filing , and so on . Actly , kerja nmpak simple , but its will become worst when aku sendiri asalah seorang yg cuai =.='

Last but least , hope aku masih tetap bertahan sampai tiba masa sesuai melangkah kaki menyambung pelajaran InsyaAllah . Mak cakap " rezeki ade kat mane2 " . So apa yang sedang dilakukan , lakukan sebaik-baiknya supaya memberi pengalaman dan pengajaran juga kehidupan pada masa hadapan . Selamat bekerja rakan-rakan ku . Tak payah nak Monday-sick sangat ye :)








0 berkata-kata:

SELAMAT DATANG KE BLOG CURHAT ! SEMUA YANG TERTULI