Sunday, July 29, 2012

English Style love : Home



ENGLISH STYLE or VINTAGE . wahh its sounds great ! Perabot putih , aksesori putih , motif bunga-bunga kecil . Macam tu lah yang aku tahu . Sejak setahun kebelakangan ni aku terrminat pulak dengan gaya english mat salleh ni ha . Ala-ala 'country' macam tu . Aku pulak hanya lah sebagai peminat , belum lagi menjadi penggemar atau pengamal english style ni . Rumah pun tade kan , tunggu laa nanti da bekerjaya sikit , dah ade rumah , aku harap aku dapat deco kalaw tak seluruh rumah maybe sebahagian sudut menjadi english style punye . *berangan ! 

Selepas sedikit pembacaan , menghias english kotej adalah berdasarkan beberapa elemen . So nanti barulah nampak betul2 english punya . hehe

  • Memilih skim warna anda, memastikan terdapat banyak warna jatuh pada dinding, dan lantai. Warna coklat, kuning, karat, oren dan hijau sesuai untuk melihat kotej Inggeris. Sudah tentu anda juga boleh menggunakan merah jambu .
  • Gambar hitam putih dalam bingkai antik,  rak buku kayu gelap yang dipenuhi dengan buku-buku lama, dan alat muzik yang primitif .
  • Satu mangkuk perak lama yang diisi dengan lemon segar untuk menambah aroma segar dan unsur kejutan.
  • Jika anda tidak mewarisi sekumpulan barangan antik, pergi membeli-belah di kedai berjimat cermat tempatan anda atau pergi jualan garaj. Anda bebas untuk mencari lampu besar lama, cermin berbingkai, lama tembikar dan kaca, pasu indah untuk diisi dengan bunga sama ada kering atau segar.
  • Set pemegang lilin, karpet buatan tangan dan kulit .
  • Langsir atau sheers Lacey bermotif bunga kecil berfungsi dengan baik pada tingkap anda . 
  • Dalam gaya desa Inggeris, dapur akan menjadi sedikit kecil, tetapi sangat terbuka dan lapang. Lantai kayu adalah paling sesuai .
Itu yang aku baca laa , aku pon bukan pandai deko2 ni . Aku selalu baca kat majalah and tengok2 gambar , english style mesty banyak aksesori kecik2 banyak2 serabut2 sikit ha . Aku ta dapat bayangkan rumah aku nanti ade budak kecik , kalaw bukan anak aku , maybe anak2 tetamu ke , mmbe2 datang . macam mane laa kannn ~ habis habis barang aku (masih membayangkan) . haha . Tapi minat tetap perlu terlaksana !! yeah

Tapi sumpah gila aku memang mengidamkan rumah yang cantik dan kemas . Tambah lagi KREATIF ! Hope my future-husband bagi laa support sikit nanti (duit dan semangat) . hihi .
















p/s : Tak sabar nak kerja best , dapat gaji best , kawen dengan orang best , then yeahhh dapat hiasan dalam yang best macam ni !! hee :p

0 berkata-kata:

SELAMAT DATANG KE BLOG CURHAT ! SEMUA YANG TERTULI