Saturday, March 26, 2011

Kenalan atau kawan ?

Kawan , sahabat , membe , geng dan entah ape lagi yang kte boleh golongkan . Tapi untuk kali ini , bagi aku peluang untuk membezakan hanya dua perkataan ini sahaja . KENALAN atau KAWAN .
Tolong jangan persoalan sahabat , membe , geng ataw yang lainnya .

Ini cerita sirius okayy . Hmm lepas aku jumpe dengan dia balik lepas 3 tahun meninggalkan zaman persekolahan nih, kini aku mengerti kenape dulu2 kite memang bukan satu geng , bukan satu kepala . Memang patut pon kalaw aku and the geng sangat mengANTIkan kaw . Bukan aku nak cakp aku n the geng jahat tapi da memang ade sebab yang jelas . Huh !

Bile aku n the geng mule kongker ape2 yang berlaku kat sekolah dulu kaw mule lah tarik muke the buka mulut kaw beso2 ngate kami kat belakang kn ? tawu dah . But forget it . Aku malas nak engat .

Tapi masalah nye sekarang ni yang kaw da sebijik mcm orang tade hati kenape .

ok , situasi pertama :: aku buad someting yg pelik kaw mulelah mengate then 3, 4 hari.... e eh kaw pon buad jugak ke ? alahaii kaw ni ? bikin jengkel aja deh ! lain kali kalaw nak tiru2 ta payah mengate , puji sikit jadi lah . haha .

situasi 2 :: memang kaw ta boley tolak ansur kan dgn aku ? setiap bende yg berlaku kat offis , mesty nak kene bahagi sama rata . HOI ! takan kes makan pon nak jadi hal ? kalaw kaw kawan aku lah kn , msty kaw ta kesa . YESS ! kaw bukan kwn aku , kaw cume kenalan aku .

situasi 3 :: Woi2 apesal aku cuty kaw nak cuty jgk ? nt bos ckp hape ? badigol gak kaw nih ! aku pening kepala , kaw pon nak pening kepala . Alahai . aku sakit leher arytuh pon takan kaw saket leher jgk ??? sakit betol baru padan muke !

situasi 4 :: Kalaw cakap tanak kalah . kalw aku ade kawan cantek . ooo kawan kaw pon lg cntek . kalaw aku cakap boyfie aku hengsem ,, ooo boy kaw pon lg hengsem ??? haha . Alamak aku cakap Penang bess gile , kaw pon nak cakap Melaka tuh best tahap gaban ? huh ! nk menang ? hambekkk !

Dah lah malas pulak aku nak cte banyak2 pasal kaw kat cini . menyemak  je .
Kesimpulannya , KAWAN adalah orang yang boleh faham kte , syang kter, boleh tolak ansur ngn kte dan banyyak lagi . KENALAN pulak hanya orang yg mengenali kte ! dye tataw pape pasal kte dan takan sanggup wat pape untuk kte , stop . KAW CUMA KENALAN AKU ! paham ??

P/s : akuu masih ramai kawan , mmbe , shabat yang sayangkan aku . ade aku kesah ? ta saba rasenye nak tinggalkan kaw bln 6 nt sampai bile2!


6 berkata-kata:

shuhadah azhar said...

cool aen..dnt mara2 tau..

org mcm tu xyah layn..makin mgade2 lak jd yer nti..

haha chill~ frnds<3

kaki gelak.com~ said...

cye kwn awak kan..kan..hEE
JGN MARA2 YAW..cmile always darl

zaryna eyna zaza said...

we alwyz luve u aeen..tendang je dye tuh..:)

Cik Gojes said...

thanxs syang2 . emm ntah la . rase nak bg penumbuk tp lom ckop kuat . hehe . syg kmoo <3

Misz Nhh_1488 said...

die dah mmg cmtu..sapo je eh yg leh lyn die tu..kwn die sndri pon mlz kot..haa

Cik Gojes said...

haishh samdol badigol betoi . grr

SELAMAT DATANG KE BLOG CURHAT ! SEMUA YANG TERTULI