Tuesday, December 6, 2011

"isteri aku nanti seorang perempuann"


Assalamualaikum :)
Entry ini tiada kene mengene dengan yang mati atau yang sudah meninggal dunia oke . 
Hmm hari2 online pesbuk , tapi hari ni terjumpe sorang membe punye status yang agak mencuit jiwa 'nuraini' aku ni . :P

" teremosi sebab isteri aku nanti seorang PEREMPUAN "

ayat ni laa yang buad hati aku sedikit tersentak membacanye . bukan apa , susa nak tengok lelaki komen macam ni , susa nak tengok lelaki yang benci tengok perempuan yang seksi2 , tunjuk itu ini . And ta dinafikan membe aku ni digelar 'pak imam ' tyme sekolah dulu , soo no wonder laa dye berbicara seperti itu kan .

Kes nye kat sini , dye ta suke tengok perempuan pakai baju jarang2 , nmpak dalam , pada dye , dye tanak laa bakal isteri dye nanti tergolong antara perempuan yang ta menjaga auratnye . 

Status
Komen , tengok 7 orang like taw :)
Tapi tataw ahh nak cakap macam mane , memang tabik dengan ayat dye tuh . Nampak laa dye dari golongan lelaki yang baik2 . Insyaallah . Kadang-kadang kan kalaw lelaki nampak perempuan seksi siket makin laa terjojol biji mate nak nengok . dye tataw ke nanti mane laa tawu perempuan tulahh yang jadi isteri dye , kan da naye , banyak mata da nengok :P

pkir2 kan & selamat beramal 



p/s : bukan berniat menjadi sang ustazah , tetapi hati hanya terdetik sebegitu . 
Semoga lelaki yang bakal membimbing aku datang dari mereka yang baik2 . kalaw sekarang kurang baik , mungkin satu hari nanti BOLEH berubah menjadi baik dan menarikku ke arah kebaikan . InsyaAllah . Aminn 

2 berkata-kata:

Cik Sopi said...

wanita mesti menjaga auratnya.. bukan menyuruh pakai jubah/tdung labuh,. tapi biarlah tutup dgn sempurna.. :D

Cik Gojes said...

ya ya ya . betol2 . and sang lelaki pulak ta perlu laa pandang yg ta sepatotnya :)

SELAMAT DATANG KE BLOG CURHAT ! SEMUA YANG TERTULI