Saturday, March 5, 2011

opps~ DIET ????

Ok . sebelum tuh nak tanya , patot ke aku yang kurus kempeng ney berdiet ? ouhh sudah pasti tak perlu kan ? ade yang pengsan kat office karang kn ? huu~
Tapi entry kali ney bukan diet yang biasa2 tuh , aku cedok skit idea neh daripada dara.com lepas dok belek2 and baca terase nak share ngan korang semua .

Amalan diet Rasulullah 

  • Jangan makan buah lepas nasi . Should be buah dulu lepas tuh baru nasi (hah ! salu korang wat cuci mulut selepas nasi kn kn?)
  •  Tido satu jam lepas lunch ( satu jam je tawww )
  • Jangan abaikan makan malam . Sebab ?? ha nanti korang cepat tua atau "dimakan usia" dan kolesterol akan berganda ! lebih baik makan ye !
  • JANGAN ! jangan makan makanan darat campo dengan makanan laut . Kesan jangka masa panjang tau .
    • susu + daging
    • daging + ikan
    • ikan + susu
    • susu + cuka
    • Ayam + telur
    • Buah + susu ( aikkkk abes coctail ke puding ke tuh xbleyy ae ? sedap tuh )


    Amalan-amalan lain yang boleh dijadikan amalan jugak :
    1. Mandi pagi sebelom subuh (tyme sekola dulu rajen lerr bangun awal) hee
    2. minum air putih setiap pagi . hah ! jangan nak kopi manjang eyyy
    3. sujud adalah baik kerana dapat mengelak dari sakit kepala atau migrain .
    Haaa . cmne ? aku rase ni la entry pertama aku yang aku share2 kan . huhu . b4 ney sume pasal hidup aku je manjang . So renung-renungkan dan selamat beramal ya :)

    0 berkata-kata:

    SELAMAT DATANG KE BLOG CURHAT ! SEMUA YANG TERTULI